18 Mart 2016 Cuma

Motosiklet Periyodik Bakım


Ben de sizler gibi bir motosiklet tutkunuyum. Motosikletime olduğunca özen göstermeye çalışıyorum. Aldığım teknik eğitim sebebiyle motosiklet bakımı konusuna ekstra eğilmekten alıkoyamadım kendimi:D

Burada açığa çıkan motto; Motosikletin Servis Manuel'ini incelemeden lütfen servise gitmeyin...!!

Kawasaki Versys 650 kullanıyorum. Motosiklet bakımı araştırmalarım esnasında karşılaştıklarımı Sizlere de yardımcı olması açısından paylaşmak istedim;
,
Öncelikle yüz yüze serviste görüşme şansı yakaladığım ustalarda gereksiz bir öz güven olduğunu keşfettim. Oysa ki bir müşteri olarak sorduğum temel bilgilere net kitabi cevaplar veremediklerini gördüm.

Örneğin;

Kawasaki Versys 650 6.000 km yağ bakımında kullanılacak yağ miktarını sorduğumda; 2 ila 3 lt arasında farklı cevaplar aldım. Halbuki servis kitapçığında aşağıdaki verilere erişiliyor.





Yukarıda açıkça görüldüğü üzere yağ değişimi esnasında filtre değiştirildiğinde 1.9 lt,
Sadece istisnai durumlarda yağ filtresi değiştirilmeden yağ değişimi yapılıyorsa 1.7 lt yağ değişimi gerekli oluyor. Yalnızca motorun tamamen yağsız olduğu anda konulacak yağ miktarı 2.4 lt. Bu kadar basit bir veriyi servis manuelinden bakmaya üşenip, ezbere müşteriye değer söylemek bence bu kadar spesifik bir alanda iş yapan insanlara yakışmıyor.

Başka örneklerde zincir gerginliği ve lastik basınçlarıyla alakalı verilebilir.

Yine kendi motorumun Zincir gerginliği üzerine örnek verecek olursak;




yukarıdaki veriye erişebiliyoruz. yani 2,5 ile 3.5 cm aralığı kabul edilebilir limitler. Ancak ustalar herhangi bir ölçü aleti kullanmadan göz kararı iyi ya da zincir gevşek yorumu yaparak ayarlama kararı vermekteler. 

Son olarak çokça dile getirilen lastik basınçları konusu. Hem motosiklet dizayn eden ekipler hem de lastik üreticisi firmada çalışan dizayncıların hem fikir olduğu değerlerin dışına çıkmanın yol tutuş performansını etkilediği, lastik ömrünü azalttığı bilinen bir gerçek. Bu konuda hangi usta ne gibi öneriyle gelirse gelsin hem motosikletin üzerinde geçen hem de servis manuelinden kolayca erişeceğiniz lastik basınç değerlerini takip etmenizi ve belirtilen sıklıkla kontrol etmenizi tavsiye ediyorum. Sonuçta bu motosikletlere biz biniyoruz ve hayatımız aklına geleni söyleyen bir takım ustaların söyleyeceklerine inanıp tehlikeye atacak kadar ucuz değil.;

Kawasaki Versys 650 lastik basınç verilerine aşağıda erişebilirsiniz; (lütfen bilindiği üzere sıcaklıkla basınç artacağından soğuk lastikte basınç ölçümü yapın.)


Değerler bu kadar net şekilde belirtilmişken bir ustanın biz ön şu basınç arka bu basınç gibi uyguluyoruz demesine lütfen kanmayın alet olmayın:D

Güvenli sürüşler dileğimle..


3 yorum:

  1. Çok yararlı bir paylaşım olmuş, eline sağlık.

    YanıtlaSil
  2. İyi günler öncelikle bilgilendirme için teşekkür ederim.2011 versys almak istiyorum ve bulduğum versys 46binde.sizce düzgün bir bakımla bu motorların ömrü ne kadar olur

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,
    Kaeasaki versys 650 (2015 abssiz) kullanıcısıyım, hava filitresi değişimi kaç binde bi oluyor ve yağ değişim aralığı 3 binde bir mi yoksa 6 binde bir mi?
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil